hoppsan ska samanfatta typ 4 dar lördag-tisdag

Lördag
Ja i lördags hade vi nolleuppdraget vi blev succé ÖPH och Adeln gav vårat colluseum och dess fångar fyra ÖPH och Adels märken bla 2 mutpris. fångarna var vi,  bland anntat ett lila syclopaktigt monster. några galna människor bla, en dragon queen vidare några barbarer en riktigt högaktig socitet till cesar som naturligtvis togs om hand utav sina slavinnor.
Själv var jag något som liknade en smuttsig gardin/ barbar.  Vi Vann hela uppdraget och fick en vandringsstaty. Som vi ska ge till nästa års vinnarer typ som ankan, inte syrran alltså,utan den där fula saken...  ett vandringspris.  på kvällen blev det förutom strippning från adel och öph storröj ända fram till 4. NU är nolle Perioden slut

Söndag
9.45
ja då kör vi! En ny dag upp och hoppa här ska det pluggas jordenresurser, grupparbete, blev succé trotts att jag varit uppe till 4 dan innan. tog oss 4 timmar blev klar strax innan två på dan. sedan åkte jag hem och stre lite med mina kompisar och lena, mamma och pappa.
Det var en sån där dag då vi i koridoren slöade oss framåt och ringde våra föräldrar...
Somnade vid halv sex vaknade igen  vid 8-9 käka lite tjattade lite och fixade håller på och jagar tågbilljätter. försöker hitta något som e billigt ska åka 27/10 och hem 1/11. ja ni hörde rätt humörsvängaren är påväg till V-bo igen. och Lena Du ska göra mûsli till mig,(om du ville vara så snäll) mina havregryn börjar sina. :D slocknade igen vid 11-12

Måndag
skoldag
stenkunskap mer geologi osv. på eftermiddagen fick vi lov att sortera ut olika mineraler. fixade lite satt uppe på hyllan och pluggade ytterst lite umgicks mest. Sedan vet jag inte riktigt, gick hem och donade lite ä fortfarande mycket trött. jag såg filmen saw. ganska läskig faktiskt. 

Tisdag
Upp ur sängen, snytta sig blodig som alla andra mornar, fullt ös i skolan, känner mig lite piggar nu. jag gick in till min studievägledare och handikappsansvarige kina. Jag skulle ta reda på vilka hjälpmedel jag hade rätt till. Jag gav henne en lapp(intyget) sedan fick jag 4:a tillbaks och en uppmaning att söka hörböcker, samt hitta en kurskamrat som vill antekna åt mig under föreläsningar och lektioner. Jag trodde inte det var sant hade inte tänkt på att jag skulle kunna få antäknings hjälp. Den som hjälper mig med antekningarna får ersättning c.a 80 kr er gång av skolan.
Ltu, de vet hur man fixar för dyslektiker, även tentorna skulle bli förlängda och kanske till och med uppdelade.  
Sedan hade vi tre timmars föreläsning om studieteknik det var tungt men lärorikt. nu är det brödbak på G. Oj måste nog gå och ta ut dem nu. (!)

Kommentarer
Postat av: Fyrkanten

saker börjar verkligen bli dåliga i mitt skåp iaf avokadon och äpplena, dax attäta undan eller iaf bak ndan dem, ett äpple var brun och en avokado möglig. undrar om smör och ägg blir dåligt fort.

sylten håller iaf

Jag har bakat bröd idag men jag skulle behöva nya recept



2008-09-09 @ 21:15:53
Postat av: Annika

Kolla mitt brödrecept på bloggen http://decemberbaby.bloggagratis.se/2008/08/10/876905-vridna-baguetter/



Baka äppelpaj (smulpaj) på äpplena, håller sig länge i kyl eller frys. Avokado är ju ingen idé att göra något på om man inte ska äta allt på en gång, de blir ju bruna direkt. Smör blir inte dåligt fort, inte heller ägg, så länge kylen är kall nog, kolla datumet på paketet! Alltid bättre att göra storkok man kan frysa ner än att köpa hem massa saker till kylen som sen blir dåliga.



Lite tips, jag gör alltid såhär: På söndag handlar allt jag ska ha till middagar för en hel vecka. Allt förutom kylvaror för rätterna som jag ska göra på torsdag,fredag,lördag och söndag. Det handlar jag dagen innan jag ska ha det. Då menar jag sånt som: Creme fraiche, grönsaker, andra mjölkprodukter, ost, potatis osv. osv.

Alla andra ingredienser som man kan frysa in eller som inte blir dåligt fort köper jag på söndagen, såsom bacon, kyckling, köttfärs, mjöl, såser, konserver.

Jag handlar alltid lite frukt i taget, så det räcker i ett par dagar bara, annars är risken stor att det blir ståendes och blir dåligt.



Lite tips bara, kanske hjälper något?

Du är så duktig lillebror!

KRAMAR

2008-09-09 @ 23:21:08
URL: http://decemberbaby.bloggagratis.se
Postat av: Plastfaster

Brödrecept:



9.5 dl mjölk

2 msk jäst

0.5 dl smör

2.5 dl honung

2 msk salt

2 st ägg

ca 3 l vetemjöl

Krydda t.ex. kummin, anis, fänkål, kanel, ingefära, muskot eller basilika.

Torkad frukt i småbitar, russin, nötter m.m.



Receptet ger ca 16 brödkakor



Värm mjölken med smöret och honungen så att de smälter ihop, vätskan skall bli fingervarm för jästens skull.

Häll i jästen och saltet och vispa ner äggen.

Lägg också i den torkade frukten, russinen och nötterna m.m. samt ev. krydda.

Börja sedan blanda i mjölet tills dess att det blir en smidig deg. Vill du ha en grövre deg kan du byta ut en tredjedel av vetemjölet mot ex.vis. grahamsmjöl.

Låt degen jäsa i ca 30 min. knåda sedan degen lite till och forma sedan degen till runda brödkakor, låt jäsa på plåten ytterligare ca 30 min.

Grädda i ugn i ca 30 min beroende på kakornas tjocklek. Pensla bröden efter halva tiden med saltvatten för att de skall bli hårda på ytan.

Låt bröden svalna och svep in dem i ett tygstycke och ta med dem ut på turné. Bröden går också bra att frysa.

2008-09-10 @ 15:19:08
Postat av: Fyrkanten

ooh gott det ska göra när jag antingen fått platts i frysen eller övertalat utbytets studenterna att de inte behöver någon frysbox, att mat mår allra bäst i garderoben ;D men jag e lite o säker på måtten 2 msk jäst 0.5 dl smör, behövs det pulverjäst eller vad och hur mycket motsvarar det i gram smör. det verkar vara ett gott bröd men går det att ta dinkel istället för vete eller blanda.

2008-09-10 @ 16:12:26
Postat av: Moster

Hejsan hej, gissa vem. Du kan ta ett halvt paket vanligt jäst. Dela det tvärs över. från kant till kant. Du kan ta siktat dinkelmjöl i stället för vetemjöl. Låt bröden jäsa ordentligt.



Ta en rejäl klick smör så det blir ungefär en halv deciliter.



Sen inte för varmt degspad.



Klart moster gör musli till älsklingsfyrkanten!!!

2008-09-10 @ 18:10:18
URL: http://mina-jakthundar.blogga gratis.se
Postat av: Mamma

Perfekt nu fick jag ett brödrecept också:)

Kramar fyrkanten och hoppas att jag hinner se dig när du kommer ner, jobbar tre av veckans dagar:)

2008-09-10 @ 20:06:03
URL: http://pickmememe.bloggagratis.se/#864569
Postat av: per

och du var vad? slavinna eller????

2008-09-10 @ 20:16:40
Postat av: Fyrkanten

det finns ju kvällar oxå du borde hinna se mig ;D nu beställer jag biljetter ända hem men hoppas att non skjussar mig ut till borlänge på lördagen går inga tåg söndag så jag kommer sitta och resa bort halloween :/. men natt tåg är jätte mysigt

2008-09-10 @ 22:08:33
Postat av: Fyrkanten

jag särskriver väldigt ser jag men men inte mycket att göra åt. nej jag var gardin barbar som jag skrev ju :D per läs ordentligt det jag skrivit ordentligt

2008-09-10 @ 22:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0