Hemligheten bakom ett lyckligt liv börjar i att skapa en lycklig dag.

 

Med denna simpla rubrik ämnar jag börja denna eftertrackade hemlighet. Lyckan i Livet.
Det är faktiskt så enkelt att börja från grunden och bygga om hela det dystra huset. Det viktiga är itne hur man har det utan hur man tar det. Jag började dagen på ett underbart sätt med en god frukost några trevliga möten och så en lunch. Sedan blev det några tvära kast på eftermiddagen där jag får skriva en lång och krångligt tal på tavlan inför en mindre glad publik. Jag hade egentligen ingen aning om vad jag räknade ut så jag skarvade ihop förklaringar allt eftersom, mycket roligt, men det tyckte inte våran lärare :D men eftersom att jag räknade rätt så kunde han inget annat göra än att endast rätta vad jag sa så det stämde med vad jag skrev.
efter lektionen blir det värre vi, dvs jag och Ida fick fortsätta med våran skräck uppgift, den kräver 40 olika lärare papper formler frågor 20 000 google sökningar. För att strö extra salt i såren ska den in i morgon och alla andra är klara och beklagar sig över decimalfel och formuleringsproblem. Idag vart det inte långt kvar innan vi båda tänkte kasta in handuken helt för den här kursen.  Men istället kommer Tijana och lättar upp och vi tar vårt förnuft och går hem vid 6-7 på kvällen för att förhoppningsvis få fler svar imorn. Nedstämda och bedrövade över att känna oss så totalt misslyckade går vi hem var till sitt. Jag ställer mig över spisen och kastar ihop något utan att ens försöka få det bli gott. Men vips som i ett trollslag blir det gott ändå. Sedan ser jag på ratatolie en skoj film.  Torbjörn skriver Torbjörn ringer. Ja hela kvällen händer bara positiva saker.  Dagen slutar bra och jag inser att jag faktiskt har ett lyckligt liv det är bara så enkelt att gnälla på småsaker.

Så börja din dag med att bestämma dig för att tänka positivt och fråga sätt varje negativ tanke du släpper in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0