OJDÅ!!

I söndags kom den där dagen alla väntat på Christian alias # skulle åka upp med sin pappa och Renate till Luleå. där de skulle lämmna odågan vind för våg på LTU.

Nöjd som jag var över att komma iväg hade jag i vanlig ordning stressatt upp mig 2 veckor innan jag skulle iväg.  Innan avfärd fick vi en mycket god middag av min moster, älgstek med potatis och sås. släkten var samlad för att försäkra sig om att jag kom iväg. eller om det var för att säga hejdå... :D
resan börjar med att vi på något vis lyckas få in allt i bilen och fast cyklarna på bilen.  Vi åkte Mora-Orsa-Noppikoski för att sedan ta oss ut till kusten jag körde 20 mil för att i sundsvall lämna över till pappa efter sundsvall somnade jag snart inte underligt, prova själv att stressa och fixa i två veckor ska du få se att du oxå blir trött. Lagom i Robertsfors vaknar jag och får köra till piteå där vi klockan 8 måndag morgon inser att Pitepallt inte serveras dygnet runt. men vi får ett par kalla palter med oss. sedan kör Renate oss till Luleå där vi försöker få tag i Nycklar till lägenheten, någon tant som Lena köpt ett hundbilbälte av... och sist men inte minst lägenheten :D. den hittar vi med lite hjälp av hyreskontraktet och några snälla Lulebor. Sedan kommer Kallevi med min TV. och vi packar in allt i lägenheten.
Sedan går vi på Björkskatans Pizzeria. Kalevi fortsätter till Findland för att jaga ankor. vi går och handlar och går upp till lägenheten för att sova. utanför hörs oväsenet från ett försköningsprojekt av björkskatans centrum(gräv gropar i marken pila i stenar gräva fler gropar). 
Vi sover till 5 på kvällen och äter sedan Pitepalt med Lingonsyllt. Vi Åker en repa på elgiganten för att få tag i nätverkskabel och sedan åkte vi runt centrum för att därefter åka tillbaks till lägenheten. Pappa och Renate åkte hem vid 21 på kvällen. Nu var jag själv i min nya egna lägenhet och jag var yr av alla nya intryck. Jag var inte länge själv innan jag träffade Andrea en utbytesstudent från Spanien. Sän kom även Fredrik min andra korridorsgranne jag snackade lite med dem, de var inblade i ett utbytesprojekt.
efter 12 nongång gic de och sov, men jag var fortfarande vaken jag gick och fixa på rummet, när jag la mig var jag riktigt förvirrad men somnade snart.

Kommentarer
Postat av: Mina-jakthundar

Åh så härligt. Är mkt avundsjuk.

2008-08-20 @ 21:42:56
URL: http://mina-jakthundar.blogga gratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0