Onsdag-Torsdag-Fredag

Morgonrycket, upp ur sängen fort in på toa sedan tandborstning skynda sig till LTU och gå på bibloteket där vi fick veta hur man gör för att låna böcker, lånade min första kursbok där. sedan hem och käka och sova. Tillbaks till skolan för att gå på Banketettikett. vi fick veta hur man uppför sig på en finare middag. sedan var det förfest med capsturnering vi skulle ha capsfinal på STUK. Caps är ett spel där man ska kasta kapsyler i varandras glas om man träffar måste den andra oxå träffa om den missar får den dricka. simpelt och tråkigt. efter ett tag hade vi en vinnare och sedan var det final på stuk en final jag inte såg... jag var ute på dansgolvet och dansade i pyjamas, det var pyjamasparty. gick hem rätt tidigt.
Torsdag
Studiebesök på SSAB, sveriges smuttsigaste arbetsplatts babelsin. nej men det var både intresant och se hur mycket stenkol som går år. och hur mycket stål som tillverkas. SSAB gör kvalitetsstål. Hela Besöket byggde på att våran guid skulle få oss att vilja jobba hos dem... SUCK men det är bra lön men sjukt monotomt varje ställe gör endast en sak varje dag. en del kör en skopa from och tillbaka andra kör ett lok fram och tillbaka. en del blandar legeringar med exakt tid och mängd. om jag skulle jobba där skulle det vara på kokstillverkningen eller inne i legeringen. fördelar var att man jobbar förmiddag eller eftermiddag.  4 dar i veckan utom "hundveckan" då jobbar man måndag onsdag fredag lördag söndag 12 timmar på helgen. det var rätt tuff vecka sedan är man ledig en vecka. för 22000 i månaden var det rätt bra men montomt är jobbigt men jag skulle även kunna sitta och dagdrömma.  sedan var det ÖHL-spel det var gör kul det gick ut på att man skulle lå en tärning och göra lite olika saker vi olika stationer. Jag var ihop tejpad med en annan och vi fick härja runt där länge. för att gå till stuk på fest.
Fredag
studieresa runt luleå
vi fick åka med en geolog som visade en massa sten och strandlinjer det var rätt intresant. vi fick gå på soptippen och vattenverket. på tippen fanns det en seconhand butik där jag köpte en gardinstång entligen!!!.
sedan på kvällen var det VKM, en finare middag men maten var lite klen vi var hungriga efter åt oxå. men det löste vi korv på STUK. jag gick hem tidigt för att sova, halv ett.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Men nu är det väl dax att börja studera:)

Saknar dig.

2008-08-30 @ 16:43:50
URL: http://pickmememe.bloggagratis.se/#864569
Postat av: Moster

oj oj oj oj...

2008-08-30 @ 17:10:54
URL: http://mina-jakthundar.blogga gratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0