onsdag första skoldan och torsdagen

upp ur sängen in i duschen ner med frukost iväg till skolan med ryggsäcken med matlåda bestik, pennor och papper. I dag hade jag två lektioner. studieteknik och jordens resurser. båda kurserna verkar lite breda men inte djup gående, de är ändå bra kurser. känns just nu lite flumiga. men jag får nog mer motstånd sän efter jul då blir det Matte och fysik. tror jag har fått en släng av matteabstinens :D. kan vara inbillning. men kurserna är jätt intresant som vi läser nu, det blir en massa dicussioner hela tiden. en del tycker att vi ska gå tillbaka i tiden med vår standard men det går inte hem hos mig jag är rätt övertygad om att det vi behöver göra är att ställa om samhället till ett mycket mer ecologiskt samhälle med bättre energikällor och ett slut på det här köpa släng samhället.
både onsdag och torsdag har jag varit på kvälls möten vi planerarde lite inför nolle uppdraget på lördagan
sedan var det sektionsmöte men det blev ogiltighetsförklarat av non sur gubbe som menade på att all inte fått info om mötet tid punkt och innehåll. jag har provat overoll. våra är gråa med bruna armar. JorRe. jordens resurser har de färgerna de är rätt trista men det ska jag nog ordna med lite märken och ben byten. sedan skrev jag en uppsatts och lämnade in till vår lärare i studieteknik. städade lite och gick och la mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0