Begravningensdagen en solig dag

Tack alla ni som kom och alla ni som ville komma men av olika själ skickat ert stöd istället.
 Idag var kl 13.00 Karl Magnus Lindbergs Begravning Han var där och har nu lämnat oss. Mamma och Jag höll tal vid kistan av de som närmast sörjande. Det var väldigt skönt att få höra mammas tal, ps hört det i förskott men inne där i kyrkan med akustieken och paniken liggandes i kulliserna gav talet en djupare och mer färgstark innebörd. Det var gula rosor på hans kista vilket var mycket bra. Han älskade gult. Jag höll mitt tal oxå om en lite hackigt och i slutet stötvis. brorsan höll en hand bakom ryggen på slutet då gick det bättre. Jag har aldrigt sagt något så bra och ärligt någonsin ska försöka fortsätta i den andan. Både mammas och mitt tal kom ifrån hjärtat. Jag har laggt upp mitt tal här nedan så att alla även ni som inte var på begravningen kan läsa. Jag läste inte ordagrannt från papperet dyslexin spökar lite i stödtalet men det får ni leva med ;):D. Glad Påsk och Lycklig resa Magnus det blir nog fina grejjor.

Ja Jag är ju ingen talare brukade alltid Magnus börja sina tal med. Han har hållit en hel del tal så det känns lite intetsägande.


När jag först träffade denna dalkarl Karl Magnus Johansson som han då hette. Var jag inte djupt imponerad eller som han skulle sagt djupt importerad. Importerad var just var han var in kastad i familjen Walldén, Asklund. Året var 2001 och vår familj var trasig efter en traumatisk skilsmässa. Att som utomstående man komma in i denna familj är riktigt tufft särskilt som ny man till mamma. Jag var på den tiden ett mycket sårat barn som gav utryck för min sorg i ilska och försök till kontroll på alla sätt och vis. När Magnus kom in i våra liv såg jag honom som ett direkt hot ännu en risk att mamma skulle bli sårad och sviken en gång till. Från den dagen har jag febrilt motarbetat honom och allt han stått för. Tro mig när jag säger det jag är envis som få så han fick det inte lätt. Magnus kärlek till mamma gjorde så att han aldrig någonsin lämnade oss trotts mina försök att visa upp alla hans brister och svagheter. Han kom in i mitt liv när jag precis skulle gå in i tonåren och han gick bort från detta liv en vecka före min 20 års dag.


Det är först nu efter hans död som jag inser att han faktiskt var ett stöd i för mig. På hans inrådan sökte jag mitt första jobb redan som 14 åring, han gjorde så att jag köpte min första egna bil och det var han som såg till att jag tog mig i kragen och jobbade in pengar till körort, kort sagt han lät mig aldrig glida igenom livet och få allt serverat han är en av de största orsaker till att jag flyttade hemifrån så fort och blev så självständig som jag nu är och detta vill jag tacka dig för karl Magnus lindberg med denna gula ros i min hand.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Tack Christian för ditt fina tal till Magnus.

Kramar från plastfaster

2009-04-12 @ 10:05:19
Postat av: Maggan

Tack Christian för ditt fina tal till Magnus

Kramar från Plastfaster

2009-04-12 @ 10:06:27
Postat av: ProfBaltazar

Jag sa det då och jag säger det igen jag har sällan se prov på så mycket mod som när du stod i kyrkan och höll detta tal!



Heders och tack för att jag fick komma på begravningen!

2009-04-23 @ 13:53:18
URL: http://blogg.profbaltazar.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0