Det otroliga har hänt! Jag Har börjat skriva igen

Nu när alla vet det jag alltid vetat. Att jag är bög ska jag berätta om de tio största felaktigheter som gäller oss bögar de ca 10 % av sveriges män som inte tänder på nakna kvinnor. följande fel och missförstånd kommer oftast:
Bögar är experter på kläder och har god smak, vist finns det sådana men jag känner minst lika många hetro killar som har fåfängan i blodet
Bögar pratar jellt och skrikigt och är klädda i rosa (skulle aldrig falla mig in att ha något rosa på mig, om det inte är för att matcha min bordsdam på studentbalen...)
Bögar kan tillgripa handarbete men även grovgörat som att mecka bil känner en bög som är helt fast i Bilmärket SAAB!
Bögar lagar inte alltid mat och bakar en massa kakor! dock gillar jag bra hemlagad mat.
Bögar i ett förhållande har inte alltid en som är mer manlig och en som är mer kvinlig! Det är ju för fan män jag tänder på!
Bögar är inte heller alla transvistiter, som Dodce Vita, (Mycket bra band inget ont om dem)
Bögar är inte alltid olykliga so en del tror eller som andra tror att de alltid är glada, för visso står Gay för glad men hallå!
Bögar kan hugga ved byta deck snickra spela hocky, det finns ett helt hockylag i sthlm som enbart bögar spelar i.
Bögar vill sätta på varenda kille de får syn på och att duscha och basta med en bög är livsfarligt! (1 frågan är hur många gånger de har hänt utan att ni vet... och 2 vem fan skulle villja ha sex med någon som hatar en eller är rädd för en?)
Bögar finns inte på vanliga fabriks jobb utan jobbar med teater kultur kläder och mode. (Hm?... verker valt fel utbildning Civilingenjör energiteknik ska nog söka till kungliga dramaten och säga hej hej jag är bög visst kan jag få jobb här nu.)
Alla dessa fördommar är lika sjuka som dem emot kvinnor!
tack för att ni trotts min frånvaror från bloggen har komenterat och läst vet att ni vill ha mer bilder det kommer sådana så småning om. tills dess hade!

Kommentarer
Postat av: Tula

Bra inlägg.. vill tillägga en sak angående påståendet att bögar tänder eller vill ha sex med alla killar som dom bastar, duschar eller ser .. Men hallå!?! Bara för att man är bög måste man faktiskt inte tända på allt och alla jämt. En hetrosexuell person kan ju lika gärna tända på allt och alla som dom duschar med m.m !!! Så bara för att man är bög så är det inte så.. Om du är attraherad av någon(vilket kön som helst) så behöver detta inte nödvändigtvis hända just när du duschar med en annan kille.. Eller tjej.. Ja ni förstår ??

2009-01-16 @ 10:27:28
Postat av: Annika

Ja bra inlägg Christian. You go girl! Eller...boy...eller..jag menar.. =P

2009-01-16 @ 12:50:25
URL: http://decemberbaby.bloggagratis.se
Postat av: Svumpyn

Ja du det var bra av dig att slå håll på alla dessa myter som rädsla medför.... Dock måste jag bara kommentera den där myten med att bögar tänder på alla män.

De som tror detta, läs på bättre, för det är en helt annan sak om du tänder på allt.Tillståndet, eller vad ni väljer att kalla det,är något som kan drabba alla oavsett om dom är homo,bi eller hetro och jag har för mig att det tillståndet klassificeras som en sjukdom.

2009-01-16 @ 13:07:07
Postat av: Maria

Mhm.. jag hoppas innerligt att det bara är en ytterst liten skara idioter som fortfarande tror på de där myterna. Hoppas att folk är lite intelligentare än så. Men ju mindre ställe, desto mer fördomar. XS



hare bra!!

2009-01-16 @ 14:05:18
URL: http://www.salque.blogspot.com
Postat av: fyrkanten

Tack För alla er som förstår:D, har haft felaktiga fördommar om bögar själv, lite det som fått mig att undra om jag verkligen är bög, jag menar jag kunde inte känna igen mig i steriotypen som rosa fjollig. Jag tyckte att det inte matcha men jag är helt säker på att jag tänder på män. Jag tror att många som inte gått ut känner som jag. Vi vill inte sättas i en klump och få en stämpel. Jag tänker fortsätta att synas och stå för den jag är. Jag tänker motbevisa alla fördommar. Girlpower syrran haha :D

2009-01-16 @ 14:23:17
Postat av: Sjöberg

"de va inte bättre för, det blir bara bättre" Älskar dig!

2009-01-16 @ 15:17:46
URL: http://thegrimreaper.blogg.se/
Postat av: Plastfaster

Go for it! Det är hur man är som människa som räknas

Och förrexten klär du absolut inte i rosa:-)

2009-01-16 @ 17:51:11
Postat av: fyrkanten

oj oj vad många som engagerade sig och skrev det e mycket glädjande :D nej jag klär inte i rosa det stämmer :D tror jag, har inte provat...

2009-01-16 @ 23:03:54
Postat av: Svenne

Nu kommer jag och kommenterar igen. Ska börja med att citera lite av ditt stycke bara.

"bögar de ca 10 % av sveriges män som inte tänder på nakna kvinnor"

Jag vet inte om du skulle ha valt att ta bort nakenheten ur det hela för nu låter det som att allt man tänder på är en naken kropp.. Men vad vet jag. I varje fall var det allt jag ville säga, men annars var texten bra.

2009-01-17 @ 01:18:36
Postat av: Anonym

h

2009-01-17 @ 01:21:12
Postat av: Tula

Du får väl prova nått rosa nångång då :P vem vet du kanske passar i det ? :D Förresten så äger Micke en rosa tröja, dock så har han aldrig använt den under den tid jag varit tillsammans med han..Hmm .. Sen äger han ett par kalsonger med KILLAR på ;)han sa att hans kära mor hade gett han dom.. fast jag köpte ett par med pinuppor på.. Sen har han själv köpt ett par rosa kalsonger. Om han är en hmm bög som inte kommit ur garderoben? Nja bara för att han äger lite rosa kläder och kalsonger som e rosa så måste han ju inte vara bög för det. Plus att han tänder på mig x) Nej men skämt å sido, bara för att man äger nått rosa som kille så behöver det inte betyda att man är bög. Eller huur #:kanten?? :D Stå på dig!! Jag finns alltid här för dig min kära kusin.. Girlpower ;D !!!

2009-01-17 @ 01:28:47
URL: http://www.cockiemonster.bloggagratis.se
Postat av: Torbjörn

Rolig läsning det här! Synd bara att det finns en hel del folk som köper dessa fördommar...

2009-01-17 @ 19:45:19
Postat av: Moster

oj oj oj... Du är fyrkanten och kommer att vara fyrkanten vare sig du är bög, bi hetro eller lesbisk. Men det skappade sensation på din blogg. Eller så är det att du äntligen skriver som uppskattas av dina läsar.

Älskar dig som fan hur som helst och det gör Per med.

2009-01-18 @ 19:13:19
URL: http://mina-jakthundar.bloggagrattis.se
Postat av: ommenterarN

Hihi jag kan ju säga att det inte kom som en chock men det är bra du står på dig, sov sött :)

2009-01-21 @ 00:15:25
Postat av: Johanna Söderström

Du är lika fantastisk i mina ögon som tidigare! =) kram

2009-01-21 @ 12:45:29
Postat av: Carina (moster monster)

Hej hjärtevännen. Lilla gubben vem tror du har gjort att alla fördommar mot bögar har blivit. Har du inte tittat på stjärnor på slottet. Jag menar jonas gardell. Ni måste hata honom han sätter rekord i att pricka in alla våra fördomar om bögar och på bästa sändningstid i tv. Ja för oss vanliga dödliga som inte har 100 kanaler att sappa mellan. Men sedan vill jag bara tilläga att en karl som lagar mat tvättar och städar det är ju kvinnans dröm man. Det är bara att erkänna för vi vill ju ha jämlikhet. Älskar dig i alla fall. Kram

2009-01-23 @ 22:21:55
Postat av: Pappa K-G

Här har du en stolt pappa, fortsätt vara dig själv Christian. Många kramar...

2009-02-01 @ 18:21:13
Postat av: fyrkanten

Bra sitat mamma men problemet i det är att droger anses av många vara en del av livet... Att leva livet fullt ut. Jag känner bara att sprit gjort mig lite snabbara vild och glad utom dem ggr som jag drukigt mig total packad för då känns det mest som om hjärnan flyter med som en en manet i havet, väldigt härligt att djupa svåra tankar skjuts åt sidan. Jag tänker väldigt mycket och djupt och det kan vara en börda ibland. men jag har lyckats komma i det tillståndet då jag slipper grunna på saker utan sprit. Jag kan dessutom gå ut nykter en kväll och tas för att vara full, av den enkla anledningen att jag släppt loss och varit glad.

2009-02-03 @ 22:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0