Den 6/9 avresa lulea sthlm

Efter en mycket lyckad norrskensroj pa lordagen somnar jag tungt pa kvallen. dagen dar pa ringer jag en massa samtal hela dagen. lite resfeber kommer och gar och sa far vi fran kallax till sthlm de forsta 100 milen gjorda blir hamtade av linus pappa och aker ut till dem och ater spelar lite spel ringer lite folk och sedan somnar vi med aventyrslusten i blodet.

den 7/9 mot moskva start kl 7 med bil  av linus pappa och mamma. chekar in och strosar pa arlanda vid 9 kommer pappa in vi pratar och lunchar vi 11 kl 12 chekar gar vi till gaten sager hejda till mamma och pappa. gar ombord planet stek het innan det lyfter. sedan aker vi vid starten far vi veta att vi maste fylla i ett till papper om vilka vi ar och hur lange vi ska stanna. sas personalen hjalper oss. proceduren tar 30 min av flygresan. Bara dryga timmen kvar och sa landar vi koar och virrar runt en stund pa flygplatsen. men allt gar bra. Vi lyckas fa ut pengar ur bankomaterna och hittar ett internet cafe, skriver ut en karta chekar valuta kursen och far vidare mot tagstationen har flyt de gar ett tag precis. med en topfart pa fantastiska 55 km i timmer aker taget mot stan. vi lar oss att dygns kort inte exicterar i moskva iaf inte for turister for typ fem kr far vi aka enkel resa till vandrarhemmet. som visar sig vara ett riktigt nice stalle nara allt.  kvallen nalkar och vi borjar fa koll pa hur vi ska gora oss forstadda pela rita le och spatciba. vagen till mat.  nu ar jag pa vandrar hemmet ska durscha och sova infor en tur pa stan roda torget och lokkupolerna. klockan ar 23.38 lokal tid alltsa 2 h fore sthlm. Varma kramar en pricklos bloggande crazy,fyrkant Christian wallden.

obs troligen blir nasta blogg i ullan baatar dag 5.

Kommentarer
Postat av: mini

Härligt att höra att allt gått bra så här långt =)

Kram!!

2009-09-07 @ 21:57:19
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Postat av: Linus Blomlof

Har finns var resvagskarta:



http://blomlof.blogspot.com/

2009-09-07 @ 23:27:22
URL: http://blomlof.blogspot.com/
Postat av: Mamma

Härligt, nu blir det spännande att se vad som händer:)

2009-09-08 @ 10:26:36
Postat av: Anonym

Varför ska man ha bråttom när man är på luffen. 55 km i timmen underbart då kan man även se världen utanför. Ta hand om dig och sköt om dina fötter det är det viktigaste av allt

2009-09-08 @ 11:02:13
Postat av: emmeli

christian låter ju fantastiskt :)

vi saknar dig här hemma!

keep on rocking lr nått ;)



1000 kramar

2009-09-08 @ 17:55:25
Postat av: Maggan

Ha det så underbart kul ni båda.

Kramar!

2009-09-08 @ 21:20:07
Postat av: Annika

*Åååh vad roligt. Efterlyser bilder!

2009-09-08 @ 21:40:57
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: janis

So far so good! Du har redan hunnit en bit i landet ser jag. Kan tänka mig att det är riktigt fint höst väder där:) Hoppas att du får inte alltför ont i rumpan med allt tågresande:P

2009-09-09 @ 13:08:55
Postat av: Lisen

Nu har jag hittat hit! Det låter ju skithäftigt alltihop, Moskva måste vara en häftig stad att uppleva :) Ska bli roligt att se bilder sedan :) Ha det bra passa på att njuta! /Lisen

2009-09-09 @ 18:42:49
Postat av: Sandra Welam

Spännande! Ha det toppen där borta! :D

2009-09-12 @ 19:25:51
Postat av: Fyrkanten

Ja njuter ar i mongoliet paskontrolllen gick bra har redan hunnit forlagt typ alla saker och hittat dem igen. borjade med dagboken sedan med en penna sedan besticken sedan en rubrikskub. ar sa med mig och saker. men i taget var dem enkla att hitta. men jag tyckte visst att jag borde dra upp spanningen lite sa jag forlade tagbiljetten ut ur landet! smatt panik for det var pa hostelet. hehe men men efter att ha fatt upp pulsen pa alla sa hittade jag dem under soffan. maten ar god drack salt mjolkte med smor i. tydligen normal mat. imorn bar det av ut pa en fem dagars resa ut bland nomader och sanddynor och vattenfall. fatt samma hosta om efter roskilde troligen av koldammet och roken pa taget men det blir nog snart battre mar redan mycket battre men vill nog skaffa munskydd. jag ar verkligen ute pa farlig is har ute med paakontroller som tar timmar och alla mojliga faror som sma tjuvar, tiggare och rena ganskters. trafiken borjar redan bli vild :D. ska lagga upp min dagbok for transibiriska snart men den e inte riktigt fardig och behover mer tid an ett internet cafe, hoppas pa att hostelet vill funka i slutet av veckan da kommer aven 5 dagars turen med pa bloggen. sa mycket att se sa mycket att gora och jag behover sova. Crazy wild life! roligt att sa manga laser min blogg. ska skriva en snabb resume av min resa genom ryssland nu men det kommer ett langre senare som sagt. ska deffinitivt njuta av min tid pa resande fot.

2009-09-13 @ 11:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0