Snabb sammanfattning av transsibiriska jarnvagen

loket ett disel elketrisk med kinesiskt kommunist amlem. vagnarna fyrbaddars med hetvatten i borjan pa vagnen och toa i bada andrar. medresenarer skandenavier och svenskar mesta dels lite europerar asiater och fortass nagon ryss har och var. jag sov med en dansk och en polsk och sa linus forstass. trevliga manniksor med manga bocker och kartor. svenskarna hade en guide med sig. persolmalen var kineser alla fran mekanikerna till konduktorernen. Men i resturangvagnen var det en ryss som harskade oer koket. meten gick och ata men sjs priser pa mackor var lagre an hans mat priser. At bara en frukost daer inget mer.

taget var helt okej men vi insag att kokvattnet varmdes med stenkol och det vollade problem det rykte in och nar vi borjade kora ner mot mongoliet sa fann ingen el sa da kom aven diselangorna. slutsatts hosta torr och vass. men utsikten folket maten pa stationerna och stationerna i sig sjalva var otroliga.  vi sov och at mest hela tidenbjod over konduktorerna pa chambai en skal. sista kvallen under den hemska och langa passkontrollen sa kom tre mongoliska tjejer over till oss vi forsokte lara oss mongoliska helt sjukt svart.

jag ska lagge upp alla mina resdar i detlj senare skriver dagbok varje dag. Bajkalsjon var fantastisk vi har provat all mojlig rysk mat det mesta var gott men en del rent av vedervardigt djupa bottennapp. jag har det bra men alla forandringar pa dygn mat somn sprak pengar nya moten med manniskor verkligen trottar ut en. Jag minns en rolig morgon da vi skulle vanda ratt dyngnet med tre timmar och skulle ga upp till vad vi trodde var soluppgangen. glada ihagen satter vi klockan och gar upp kl kvart i 7 lokal tid halv 2 svensk tid. Vi var de enda som var vakna vi skrammer upp en stackars kines konduktor vid namn mao han slapper ut oss pa en kolsvart station dar ingen frukost finns att kopa och inte heller nagon sol. men men frukost hittar vi i vagnen och traffar en uppsla bo som visar sig ha en hel kupe for sig sjalv. frukost invasion hos honom knacke brod och mjukost non yoghurt. killen heter joel och ska oxa av i mongoliet. en avslappnad skjyst kille. Pa dagen blev det en power napp och nar vi vaknar tror typ alla svenskar att det e morgon. kl e da 1300 lokal tid helt knappt men kul. vi fixade dygnet ratt hur som haver. jag har sa mycket kul att beratta om resan det blir som alltid nar jag gor saker lite fel och lite knappt tror det har var en tagresa som kommer bli ett riktigt roligt minne. ska beratta allt jag kan nar jag har lite mer tid. Jag sager Ica Banken ager skjukt bra bank. sarskilt i mongoliet da far du 300 000 kr till att kopa en femdagars tur med guide bil boende mat ridturer osv knappa 1500 sv kr. Las aven http://blomlof.blogspot.com/. vi har traffat ryssar av alla de slag glada tjocka stora smala sma. ryssar med ett antal vodka i blodet ryssar med inga tander ryssar som bott i england och ser ut som engelsman.
spaciba allihop nasta bloggning blir kanske om 5 dagar. dagboken blir bara tjockare och tjockare.

Skriver pa ett mongoliskt tangentbord det ar som ni hor svart. forsta trycket var det aven deras tecken sa har vill mitt namn se ut i mongoliska:
¸õæøûýøèé öéëëáóè puss och kram. p.s ni ar sjukt manga som foljer bloggen kul kul. (will try to not feel the force to wrote more). Kankse kommer jag blogga pa engelska i fortsattningen vad tycker ni om det. for utan AAO blir det rorigt.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt ni är verkligen ute och reser, jag blir alldeles tårögd...

Min lilla pojke är ute och far:)

Önskar er båda lycka till med fortsättningen och hoppas ni ska slippa utsättas för något otäckt.

Keeep up the good work

Kramar er och vinkar, ha det bäst:)

2009-09-14 @ 14:33:50
Postat av: Maggan

Åh va härligt ni har det. Kul att träffa människor från alla möjliga ställen.

Ta vara på resan och bevara guldkornen i hjärtat och plocka fram nån regnig dag här hemma

Kramar

2009-09-14 @ 18:53:09
Postat av: Anonym

Haha härligt skulle också vilja ut å resa :D

2009-09-14 @ 21:41:52
Postat av: KLas

// Klas

2009-09-14 @ 21:42:26
Postat av: Torbjörn

Något rörigt, ja. Skriv på engelska i fortsättningen tack! :) Fortsatt trevlig resa!

2009-09-15 @ 10:59:35
Postat av: moster carina

Härligt att ni tuffar vidare. hoppas att ni får det bra på resan. Och ja skriv på engelska. Det är rätt krångligt med alla åäö som fattas. Vi kanske ska börja svara på engelska oxå, Då får vi se alla felstavningar och missuppfatningar.

Säger som norrmänen. Önskar fortsatt god tur

2009-09-15 @ 12:42:43
Postat av: christian

okej hm blir tvungen att skriva pa svenska skriver dagboken pa svenska och det kommer bli annu rorigare pa emgelska...

2009-09-18 @ 14:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0