Singellivet ett sjukt ideal, induvidualism

Se på all reklam allt som pekar på att den som kan göra allt på egen hand är de som lyckats. Mannen med sin egna snabba bil som gör att han slipper lite på kollektivtrafik. Sin stora villa med alla de där apparaterna som gör livet möjligt att utan synlig närvaro av hjälp utifrån klara livet galant.
Men när är jag som minst lycklig? Jo just när jag lever livet ensam i ett icke beroende av andra. då jag inte behöver någon men inte heller behövs av någon. I en studie av vad som inverkar på ett lånt lyckligt liv så är känslan av att beövas och tas om hand av andra en mycket stor faktor.

jag anser att mitt liv inte ska vara en strävan för ensamhet och oberonde. Jag är mycket glad i mitt kollektiv där vi alla drar ett strå till stacken. delar mat och hyra. Detta slår mig många gåner de senaste året ett exempel var när jag och lina rev potatis till rårakor, vi satt där och rev förhand och pratade med varandra det var underbart. I det här kollektivet mår jag som en gud ikväll var vi tillsammans och åt jätte god mat och fick prata tillsammans en massa om dit och datt bland annat kärlek. oo är kär. Jag vill inte längre vara singel, kanske med lite tålamod så kanske allt går vägen.

glöm mammons falska ideal att har man pengar så är man säker, ensam är stark och pengar är makt. Jag har hitils i mitt liv inte kommit framåt tack vare pengar. Min familj och mina vänner har hjälpt mig framåt. Naturligtvis behövs pengar av praktiska själ. knöligt med byteshandel hela tiden. Men det går inte köpa kärlek trygghet och riktiga vänner detta uppnås med kärlek respekt och gemenskap.

livet är förkort för att gå på lögnen om att tid är pengar. sitat ur femte elementet time is not important only life are important. god natt kära läsare

Kommentarer
Postat av: Sjöberg

Du har mig rygg broder!

2009-04-15 @ 00:50:33
URL: http://thegrimreaper.blogg.se/
Postat av: fyrkanten

vad menar du, tack iaf :D

2009-04-15 @ 16:04:51
URL: http://fyrkantens.blogg.se/
Postat av: Torbjörn

Mycket som du har skrivit sedan jag sist läste, mycket som har varit klokt.

En liten reservation för singel livet dock, det kan vara avslappnade det också. Det är snarare pressen från samhället att du ska hitta någon som gör att man blir olycklig, inte nödvändigtvis ensamheten i sig. :) Fast trivs man inte ensam, då kan det vara läge att göra något åt det. Fortsätt att gå efter det du anser är rätt, så går det nog vägen. ;)

2009-04-15 @ 16:29:05
Postat av: fyrkanten

ja singel livet ska levas med ett kk helst... man jag förstår precis vilken press du känner har haft dne klumpen emot mig ett antal ggr i mitt liv i dag gör jag det jag vill jag ska hitta min tvåsamhet men för att jag vill inte för att jag ska:D

2009-04-15 @ 22:49:17
URL: http://fyrkantens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0