Usch i går långfredag känndes det som det enklaste vore att hänga sig

På långfredagen var jag så himmelskt trött på att vara mellan barn vara den som vars far svikit och försvunnit som en sol som slocknat. Att vara en avbild av någon som på minde om detta svek. Att påminnas att jag är det. Om jag inte redan sagt till mig själv att självmord är att fuska och inte e något på riktigt skulle 5 tåget lika gärna klippt mig för länge sedan, stackars tågchuför. Jag skäms ofta och försöker måla över det som vissa i min släkt gjort jag skäms så över det. att spackla och måla över funkar bara på hus. sådanna här saker som familje ro och energi tjuveri kan endast de ansvariga personerna stå till svars för. gener gör oss lika och miljö från barndommen med. Men jag ska aldrig begå dessa brott som dem gjort. Jag tänker oxå sluta ta på mig deras skam och spackla i deras skit. Det är inte mitt fel.

att sitta i ett spagat som jag gör kräver sin man. Samtidigt vill jag ena familjen och ha pappa och mamma vid samma frukostbord planerandes en trevlig liten resa någonstans eller bara småprata den önskan har jag alltid kvar även om det skulle vara som att hoppa till månen. och å andra sidan känner jag att fan ta på dig det du gjorde mot oss sluta skyll på saker omkring dig. Vi Har alltid ett val, du valde fel. det är därför jag inte kan sitta med min syster, bror , mamma och pappa och drömma om resor eller småprata. Det  kommer aldrig att ske. Jag är 20 år nu om 85 år är jag garanterat död men innan dess kan jag välja att älta min barndom eller leva livet som pågår här och nu. Jag har i alla fall en del av min familj samlad vi är ännu närmare nu efter magnus bortgång. Han var väldigt mån om att samla alla vid högtider och mer samlade än vid hans begravning går nog inte. Jag tänker finna mig i det liv som jag stansat ut i. Min mamma sa något klockt idag. Vi är som träblock som huggs fram under mästers stämjärn vi formas av allt som vi möter i livet det är det som gör oss till dem vi är.

Jag har fått nog av att bära andras skam den får de ha för sig själva jag är jag ingen annan. Jag väljer vilka saker jag gör i mitt liv.

Jag insåg i dag att den person som förstår mig alldra bäst efter min mor är min bror. Jag är väldigt glad för att fått bo med de två igen dessa tre veckor.  på Annandag flyger jag hem och imorn ska jag säga adjö till min syster och hennes familj inna de åker hem igen.

Flash back är otäckt men väldigt nyttigt att bearbeta då komemr den sällan tillbaks. Mitt liv är fullt av flashbaks. kan ju verka långsinnt men jag har valt att bära med mig en del av allt dumt som gjorts emot mig och mina nära för att undvika att själv begå samma fel. det är min taktik för att inte göra fel val i livet....

glad påsk en fortfarande kär Chrazy

Kommentarer
Postat av: Maggan

Du ska aldrig ta på sig andras skuld. Det är deras problem hur de är och hur de har valt att leva. Du kan bara försöka vara själv som du skulle vilja att andra är mot dig.

Och kom ihåg att det är dina misstag du lär dig av och som gör dig till den människa du är idag och kommer att utvecklas till.

Misstag kommer du alltid att göra huvudsaken är att du tar vara på dem och låter dem lära dig någonting om andra och om dig själv.

2009-04-12 @ 10:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0