OJ Oj

Läseperiodens längsta dag 8 til 8
Vad är egentligen rimligt att lägga ner i tid på skolan?  12 timmar eller 6 ? då man lägger mer tid på sig själv och återhämtning?  Jag har provat många sätt att plugga allt mellan dygnet runt lördag söndag, det håller ett tag... problemet med matte och fysik är att jag lära mig i klumpar. Det vill säga att först förstår lite här och lite där... för att tillslut sätta ihop alla lösa trådar och tada! Problemet är att lyckas med att få igenom allt löst material innan tentan.
studietips motages gärna.

Vad tycker ni? ska studenter plugga mer än vad många andra jobbar eller ska det ta lika mycket tid som vilket vanligt heltidsjobb? jag tycker att jag kan ängna mer tid för att jag vill sattsa på mig själv. komentera gärna

Kommentarer
Postat av: stellan

ja tror att blandningen mellan att plugga och att inte ens tänka tanken att plugga ett tag är bäst Men det är det som är det svåra för när man har skola så har man det dygnet runt känns det som och det är mycket stressande att ha det så

Att jobba då kan man oftast släpa allt när man sluttar för dagen

2009-02-05 @ 18:55:06
Postat av: mamma

Jag tror att det är individuellt och att du måste vänja dig vid paniken att inte förstå allt men bara små delar här och där för att sedan fatta helheten.

Som du lärt dig hittills, du ände från mage till rygg en gång sen gjorde du inget sånt på en eller två veckor för att till sist sätta ihop den rörelsen med en annan. Samma sak med cykling, du satt på cykeln i två veckor och prövade att hålla balansen sen så cyklade du iväg utan problem.

Nu till problemet skolan fungerar inte så och då får du försöka hitta en väg som gör att du kan ta emot ny information snabbare än du mår bra av för att senare pula ihop den med det du håller på med och sedan sätta ihop allt till en meningsfull bild.

Du lär ju trots allt för ditt yrkesliv och inte för en tenta. Men det kommer antagligen att bli så att du kuggar i ett par tentor men det viktiga är att du får ihop delarna.

2009-02-05 @ 19:54:33
Postat av: fyrkanten

jo tack för era erfarenheter av universitet och för dina liverfarenheter utav mig mamma hade bra ska på jokkmokks marknad imorn! grymt som skjutton

2009-02-06 @ 22:47:53
URL: http://fyrkantens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0