Ja hemma i vansbro igen

Nu har första året klarats av det rullade på mycket fint i höstas men har hackat sig fram nu på våren, Felaktig studiemetod anpassning till rasande tempo i matte och fysik, en serie tabbar, en obesvarad kärlek, missnöjd med mina studieresultat. Detta har lätt flera gånger under terminen att jag blivit arg på mig själv deprimerad och ledsen uppslukad i tankar ångest och annat skit. Men jag tröskade igenom alltsammans och nu två veckor innan tentorna fattade jag ett av de första besluten i mitt liv som går stick i stäv med min ambition att prestera i skolan, jag åkte hem för att ta hand om mig själv för att få bort pressen och kraven. För att kunna återhämta mig och vila. I och för sig blir det i långa loppet till fördel i mina studier för då kan jag orka plugga igen. Men det finns inga måsten. först måste jag släppa kontrollen för att kunna ta tag i mitt liv igen jag tänker fortsätta falla ett tag till innan jag tar kontrollen igen. Jag jobbar emot mitt kontrollbehov. Det kommer bli en underbar sommar och fortsätta i ett underbart liv. Don't worry Be happy :D. Mammas mat är farlig god. Sover som en stock här hemma underbart.

Kommentarer
Postat av: stellan

ja så kan man käna när presen blir för stor men det verkar sunt att ta det lungt ett tag och du är inte mislykad ifal nu inte skule klara av det du hade tänkt det fins andra vägar att gå så släp taget du så skal du se vad som händer lätta att säga men svårt att göra mmen försök att trivas med dig själv först och främst och le åt eländet när det är som värst

stellan

2009-05-27 @ 20:23:08
Postat av: fyrkanten

tack för stödet kära morbror

2009-05-27 @ 22:43:32
URL: http://fyrkantens.blogg.se/
Postat av: stellan

ja det var bara lite tankar om livet

men leta på skivan eller sök på nätet efter den titel är använd solkräm sångare Rickar wolf

det fins en del mat nytigt där att ta del av om du inte har hört den redan

2009-05-28 @ 22:03:23
Postat av: stellan





här är texsten hitade inte inspelningen





SOLKRÄM (The sunscreen song, sv. text Sven-Åke Peterson)



Kära elev i avgångsklassen: Använd solkräm

Fick jag bara ge dig ett ord på vägen skulle det var solkräm

De långsiktiga vinsterna med solkräm har påvisats av forskare, medan

resten av mina råd inte står på stadigare grund än mina egna snåriga

erfarenheter. Jag ska dig mina råd nu.



Njut av styrkan och skönheten att vara ung. Nej förresten, du kommer ändå

inte att förstå ungdomens styrka och skönhet förrän den avtar.

Men tro mig, om tjugo år kommer du att titta på bilder av dig själv och

minnas, på ett sätt du inte kan föreställa dig idag, alla möjligheter som

låg framför dig och hur fantastisk du egentligen såg ut. Du är inte lika

tjock som du tror.



Oroa dig inte för framtiden, eller oroa dig. Men kom ihåg att oro är ungefär

lika effektivt som att lösa en räkneekvation med att tugga tuggummi.

De verkliga bekymren i livet kommer trolgen vara sådan du aldrig ens brytt

din oroliga hjärna med, såna som slår ner som en blixt klockan fyra en seg

tisdag.



Gör en sak varje sak som skrämmer dig. Sjung.

Var inte vårdslös med andra människors känslor. Tolerera inte nån som är

vårdslös med dina. Använd tandtråd. Slösa inte tid på avundsjuka. Ibland

ligger du före ibland efter.

Loppet är långt och egentligen tävlar du bara med dig själv.

Kom ihåg komplimanger du får, glöm förolämpningar.

Om du lyckas, tala om för mig hur du bar dig åt.

Behåll gamla kärleksbrev, släng gamla kontobesked. Stretcha!

Känn ingen skuld om du inte vet vad du ska göra med ditt liv. De

intressantaste människor jag känner visste inte när de var 22 vad de skulle

göra resten av livet. Några av de intressantaste 40-åringar jag känner vet

det fortfarande inte.

Få i dig mycket kalk. Var snäll mot dina knän. Du kommer att sakna dom när dom

är sönder.



Kanske blir du gift, kanske inte

Kanske får du barn, kanske inte

Kanske skiljer du dig när

du är 40, kanske dansar du fågeldansen när du

fyller 75

Vad du än gör, håll inte på och beröm dig själv för mycket, men var inte

heller för kritisk.

Hälften av dina val är tillfälligheter. Alla andras också.



Njut av din kropp. Använd den på alla sätt du kan. Var inte rädd för den,

eller vad andra tycker om den. Den är det mest fantastiska du någonsin

kommer att äga. Dansa. även om du bara kan göra det i vardagsrummet. Läs

instruktionerna, även om du inte följer dom.

Läs inga skönhetstidningar. De kommer bara få dig att känna dig ful.



Lär känna dina föräldrar. Du vet aldrig när de är borta för alltid.

Var snäll mot dina syskon. Dom är den bästa länken till det förflutna och

troligen dom du kan lita på mest i framtiden.

Lär dig att vänner kommer och går men kom ihåg att hålla fast vid dom bästa.

Arbeta hårt på att monska avstånden både geogarfiskt och i huvudet, för ju

äldre du blir, desto mer behöver du dem som kände dig när du var ung.

Bo nån gång i en storstad, men flytta innan du blir hård.

Bo nån gång vid havet, men flytta innan du blir för mjuk. Res

Acceptera vissa ofrånkomliga sanningar: priser kommer att gå upp. Politiker

kommer att luras. även du kommer att bli gammal.

Och då kommer du att fantisera om att när du var ung, då var priserna

rimliga, plitikerna storsinta och barn respekterade de äldre.

Respektera de äldre Räkna inte med att någon annan ska försörja dig. Kanske kommer du att ha

sparpengar, kanske gifter du dig rikt, men du vet aldrig när det ena eller

andra tar slut.

Greja inte för mycket med ditt hår, för då kommer du att se ut som 85 vid

40.

Var noga vems råd du följer, men ha tålamod med vem som ger dom.

Goda råd är ett slags nostalgi. Att dela ut dom är som att gräva fram det

gamla ur sophinken, torka av det, måla över de dåliga sidorna och

återanvända det för mer än det är värt.

Men tro mig vad det gäller solkrämen



Beställ singeln (EMI 8874732) genom din skivhandlare! Eller på www.skivhugget.se



Kontakt: [email protected]



2009-05-28 @ 22:49:28
Postat av: fyrkanten

http://www.youtube.com/watch?v=I5NAPZp2w-o

här har vi den :D



2009-05-29 @ 10:59:11
URL: http://fyrkantens.blogg.se/
Postat av: stellan

ja det var den engelska verosnen men rikard har en svensk version men det gör det samma för jag tror nog att den är rätt så rackt översat

därimot så har jag svårt för att förstå engelska om jag inte super koncentrera mig på det och då tapar jag inehålet ändå oftat

2009-05-29 @ 23:57:30
Postat av: Annika

ja ta det lugnt pch stressa ner så kommer du nog igen till hösten! =)

2009-05-30 @ 10:24:09
URL: http://wilanand.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0