ut i oknen en snabb resume om turen runt i mongoliet

vi var ute i 5 dagar tillsammans med ett par fran amsterdam.  ridit kamel ashaftigt sovit i ett slags nomad talt traffat nomader atit hastost drukit hastmjolk gor inte det den e sur som sjalva fan och hemsk. men innehaller troligen mjolksyrebakterier motsvarande hela verums halsofabrik. atit far och get hela veckan trott pa det men men. sett solnedgangar trott vi varit i bade australien och texas de liknade iaf dessa platser.

Att rida kamel
Alla som ridit hast, glomm era kunskaper om tyglar, ljud och fotkickar. kamel ar som svarstyrda oplar med noll servo och egen vilja. min kamel gjorde vad den kande for typ ata buskar och folja med gruppen...jag satt bekvamt mellan tva puklar i en sadel. vi red ut i oknen i maklig takt malet var sanddynorna. gudien pa hast forsokte forklara hur vi skulle fa vara kameler att gora som vi ville. han var pedagoisk och talmodig sa allt flera ggr pa mongoliska dock... ler. vara kameler gjorde sa kallade kamelaccident de krockade med varandra.
Ratt var det var gick de upp i "trav" pungkrossningsdax ajaj. Sedan var vi vid sandynorna med nagra latta kommandon fran guiden stortar kamelerna ner i backen och vi kan kliva av och ta en pause. sandbade fotterna nice de blev faktiskt rena efterat. nar vi rider hem igen sa far vi fria tyglar rena cirkusen vara kameler travar och stannar omvart annat hade mycket kul. oknen e vacker ni maste aka hit nagon gang hor av er sa kansk jag kan folja med.

finns sa mycket att beratta men kan inte skriva allt. :/

kolla http://blomlof.blogspot.com/ pa bilder och pa facebook ni som har mig som van har taggat en del familjemedlemar sa att ni lattare ska hitta bilderna adda linus blomlof som van pa facebook sa kan ni se mer i kina fixar jag en kamera oxa... tills dess hade bra.

Kommentarer
Postat av: Torbjörn

Ni verkar ha fullt upp, blir riktigt avundsjuk ju! :) Fint att ni lagt upp bilder, ni verkar trivas på resan. Ha det fortsatt gott!

2009-09-19 @ 20:05:50
Postat av: Mamma

kamel är som svår styrda oplar med noll servo och egen vilja. min kamel gjorde vad den kände för typ äta buskar och följa med gruppen...jag satt bekvämt mellan två pucklar i en sadel. vi red ut i öknen i maklig takt målet var sanddynorna. guiden på häst försökte förklara hur vi skulle få våra kameler att göra som vi ville. han var pedagogisk och tålmodig sa allt flera ggr på mongoliska dock... ler. våra kameler gjorde så kallad kamelaccident de krockade med varandra.



Jag tror jag dör, vilken skrattfest:)hur lyckas man styra kamelerna in i varandra, skrattar så jag trillar av stolen:)

Underbar resa ser ni ut att ha i alla fall:)

2009-09-19 @ 20:06:03
Postat av: Alex

Underbart! Jag är avundsjuk, jag vill också resa! Ni kommer ha det bäst, kram kram kram och puss

2009-09-20 @ 10:27:55
URL: http://thegrimreaper.blogg.se/
Postat av: Lisen

Nu blir jag nyfiken :) Addar dig på facebook.

2009-09-20 @ 18:36:38
Postat av: Annika

ÅH JAG ÄR SÅ SVARTIS! Jag och Andreas drömmer oss iväg mellan sanddyner, bergiga länder och tuff tuff tåg med massa danskar och mongoliska små män. Så häftigt! Jag är så imponerad av er, att ni vågar! Att ni gör sånt här, skithäftigt.

2009-09-20 @ 22:17:35
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: fyrkanten

Ja vi borde aka allihop till mongoliet jag kan guida er och soker vi visum sjalva och koper bilhjetteri moskva blir det billigare. visum och biljett kan kosta en tredjedel av vad vi betalade men nu vet vi iaf hur det funkar. OBS alla som anser att era tagningar pa facebook e lite felaktiga kan ta bort dem. jag kommer kunna lasa facebook forst i vietnamn tror jag. kina gillar inte youtube och facebook. eller bara det har internetcafet.

2009-09-22 @ 05:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0